Sayfalar

KATEGORİLER

Bu Blogda Ara

16 Ağustos 2012 Perşembe

BURSASPOR 0 TRABZONSPOR 6


Ligin sekizinci haftası. yer, bursa atatürk stadyumu. bursasporun başında trabzon efsanesini yaratan hoca ahmet suat özyazıcı, trabzonspor un başında efsane kadronun unutulmaz futbolcularından şenol güneş. bir yönüyle hoca ile öğrencinin maçı.
           Maç, bursaspor tarihinin en büyük hezimetlerinden birisiyle sonuçlanır.. trabzonspor, maçta 20. dakikasında soner'in atağı golle 1-0 öne geçer. maçın 22. dakikasında, bursaspor tarihinin en akılda kalan anlarından birisi yaşanır. ali nail'e ceza sahası içerisinde yandan müdahale sonrasında hakem osman avcı, penaltı noktasını gösterir. trabzon maçı öncesinde hafta içerisinde yapılan antrenmanlarda penaltı atışlarını nejat biyediç ve kalayçiç'in kullanmasına rağmen, maç içerisinde kazanılan penaltıda topun başına beyhan gider ve atışı kullanır. penaltı kaçar. bunun üzerine yö netim de medya da tepki koyar. bu anı beyhan şöyle değerlendiriyor "sahaya çıktık, gerçekten de maça çok iyi başladık. bir kontrataktan golü yedik. hemen ardından bir pozisyon oldu. ali nail'i düşürdüler, penaltı kazandık. bizim penaltınınız biyediç. biyediç 'benim ayağım ağrıyor' dedi atmadı. kalayçiç geliyordu penaltıyı kullanmaya, ona yugoslavca 'riske girme' dedi şimdi birisinin penaltıyı atması lazım. takımın daha önceki penaltıcısı da bendim. penaltı lan biyediç öncesinde devamlı ben atıyordum. takımın da kaptanıyım. penaltıyı kullandım. her zamanki tarzımda kullandım. teksas kale arkası tarafında kullandım penaltıyı. ben topa gelirken kalecinin sol tarafına vuracağımı gösterdim, kaleci o tarafa atladı. ben de ters tarafa vurdum. top direğin yanından dışarı çıktı. her zaman attığım penaltı ama. gösterdim o atladı, ben de ters tarafa vurdum. maç devam ediyor. maçta altı defa kalemize geldiler, altısı da gol oldu. maçtan sonra özyazıcı gitsin diye penaltıyı atmadığım söylendi. ben ahmet suat özyazı'dan önce sekiz yıl bursaspor da oynamış ve takımın kaptanlığını yapmış biriyim. ben özyazıcı'dan önce, kendi taraftarımı ve bursasporu düşünürüm. ben penaltıyı gole çevirmek isterdim, ama olmadı. 6-0'lık mağlubiyetin en önemli sebebi, ahmet suat özyazıcı'nın takımı maça iyi hazırlayamaması ve iyi motive edememesiydi. sekiz sene bursasporda büyük fedakârlıklarla oynadım. ahmet suat özyazıcı maçtan sonra beni suçladı ve kamuoyunun büyük bir bölümü de inandı, bu benim için ayrı bir acıydı."
            Penaltı sonrasında trabzonspor ilk yarıda üstünlüğü ele geçirecek, ilk yarıyı 3-0, maçı da 6-0 kazanacaktır. maç sırasında ve sonrasında tam bir şok ve isyan yaşanır. ilk yarıdan itibaren, koro halinde istifa sesleri tribünlerde yankılanır. maç sonrasında yapılan yönetim kurulu toplantısında konuşulanlar, basın sözcüsü alaattin yazıcı ve birinci lig sorumlusu erhan mendi tarafından basına açıklanır. açıklamada beyhan ve bazı futbolcular takımı sabote etmekle suçlanır: "maçın kaderini çizen bir penaltı olayı vardır. hocamızın tüm ikazlarına rağmen penaltıyı kaptan beyhan'ın atmasını garipsedik. beyhan'ın penaltıyı ısrarla atma arzusunu bir türlü anlayamadık. verilen talimatlarda maç içinde penaltı olduğu zaman nejat ve kalayçiç'in atması belirtilmişti ve hafta içinde de bu iki futbolcu penaltı çalışması yapmıştı. antrenmanlarda beyhan'ın hiç penaltı çalışması olmamıştır. bu nedenle kaptanın penaltı atma arzusunu bir türlü anlayamadık nitekim onun kaçırdığı bu penaltı maçın kaderini belirlemiştir. bu yüzden kaptan beyhan'a 5 milyon lira ceza verdik." açıklamaların devamında ilginç olan nokta ise, bir kulüp yönetiminin, açıkça, takımı sabote eden futbolcular olduğu inancım kamuoyuna ifade etmesidir: "takım içinde a. suat özyazıcı'yı suiistimal etmeye çalışan arkadaşların bulunduğunu biliyoruz. sert tedbirler alarak bursaspo'u eski günlere getireceğimize inanıyoruz. içerden ve dışarıdan bursaspor'un başarısını engellemek isteyenlerin bulunduğunu da biliyoruz. bunları tespit ettik. futbolcular bize uymak zorunda. bursaspora yarar getirmeyecek futbolcular camia dışına çıkarılacaktır. takımı sabote edenler bursaspor'dan uzaklaştırılacaktır. yıllardan beri buısaspor'a hizmet etmiş olsalar dahi bu futbolcuların isimleri bellidir. hoca ya danışarak kararlarımızı uygulamaya başlayacağız." bu açıklama, aslında çok ciddi bir yönetim zafiyetini de yansıtmaktadır. yönetim kendi futbolcularını bir düşman gözüyle görmekte, takımı sabote etmekle suçlamakta ve yine günah keçisi olarak ilan etmektedir. yönetim, istifasını sunan özyazıcı'nın istifasını kabul edecek, kaptan beyhan'ı önce süresiz olarak kadro dışı bırakacak, iki hafta sonra, yaşananların sıcaklığının geçmesinin ardından da affedecektir.
              Bursaspora uzun süreli çalışmak için gelen, ilk sezonunda ligin ilk on takımı arasında yer almayı ve ikinci sezon için bir altyapı oluşturmayı hedefleyen özyazıcı, 8 hafta sonunda istifa eder. özyazıcı, istifasından sonra da yönetimle ilişkilerini son derece medeni bir şekilde sürdürür ve yönetime yönelik kinci açıklamalarda bulunmaz. kulübün özyazıcı'ya verdiği veda yemeğine, yönetimin büyük bölümünün yanı sıra bursaspor'un yeni teknik direktörü yılmaz gökdel'de katılır.
                                                  orta hakem: osman avcı

bursaspor: erhan arslan, adnan örnek, avdo kalajdzic (dk. 80 tuncay toper), ersel uzgur, turan şen, ahmet suphi evke, şenol ulusavaş, beyhan çalışkan, nedzad bijedic (dk. 76 taner ertaş), çetin kahraman, ali nail durmuş

teknik direktör: ahmet suat özyazıcı

trabzonspor: mirza hadzic, lemi çelik, müfit ikizoğlu, hamdi aslan, kemal serdar, ismail gökçek, mitar lukic (dk. 65 hamdi zıvalıoğlu), soner boz (dk. 61 murat şimşek), hami mandıralı, iskender günen, hasan şengün

teknik direktör: şenol güneş

gol:
(0-1) soner boz dk. 21
(0-2) mitar lukic dk. 35
(0-3) hami mandıralı dk. 43 (pen.)
(0-4) iskender günen dk. 63
(0-5) kemal serdar dk. 72
(0-6) hami mandıralı dk. 88

sarı kartlar:
ahmet suphi evke dk. 27, avdo kalajdzic dk. 41, erhan arslan dk. 70, taner ertaş dk. 83 (bursaspor)
ismail gökçek dk. 77 (trabzonspor)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder